Terms & Conditions

Allmänna villkor för användandet av FIX BOX
Dessa allmänna villkor (”Villkoren”) gäller mellan Fix My Phone Sverige AB, org. nr. 16556963–6714/The Morad
Group AB, org. Nr. 16556809–0202 (”FIX BOX”) och Användare av Tjänsten.
1. ALLMÄNT OM TJÄNSTEN
1.1 Fix My Phone Sverige AB:s tjänst (”FIX BOX”) består i att kunden (”Användaren”) beställer hem en
specialtillverkad box och returpåse (en ”FIX BOX”) för att kunna skicka in sin telefon som Användaren önskar
laga. Tjänsten påbörjas vid utskick av FIX BOX vilket innebär att tjänsten har ett sista giltighetsdatum. Om
Användaren väntar med att skicka in FIX BOX till ett senare tillfälle har Användaren till godo från första
beställningsdag och fram till senast fjorton dagar (14 dagar) efter. Skickas inte mobilen in för reparation
och FIX BOX, får Användaren en faktura på trehundratrettionio (339) kronor för boxen och fraktavgift.
1.2 Tjänsten består i att en Användare beställer hem FIX BOX (enligt definition nedan), med tillhörande material
för att därefter via post kunna skicka sin trasiga mobil till Fix my Phone Sverige AB serviceverkstad, där den
repareras av utbildade reparatörer. Reparationen kommer att ske med samma höga standard, kvalité och
professionalism som alltid erbjuds i våra fysiska butiker. Samma kvalitet erbjuds både till dig som
privatpersoner och/eller företag.
1.3 Vid beställning av Tjänsten kan Användaren själv välja med vilket tidsintervall denne önskar nyttja Tjänsten.
Vid beställning skickas FIX BOX ut till Användaren och exakt när Användaren väljer att laga sin mobil avgör
Användaren själv, men senast inom 14 dagar from första beställningsdag.
1.4 Fix My Phone Sverige AB fakturerar Användaren när kostnaderna uppstår. I de fall Användaren önskar vänta
med att skicka in sin mobil har Användaren ett tidsspann tills mobilen skickas in eller tills FIX BOX sist
giltighetsdatum passerats. För dem som väljer att nyttja FIX BOX faktureras Användaren för
reparationen/reparationerna efter lagningen. I de fall Användare inte nyttjar FIX BOX inom sista
giltighetsdatum, faktureras Användaren för kostnaden av boxen samt administrativa utgifter.
1.5 Om Fix My Phone hittar andra fel i mobilen än de som Användaren ursprungligen skickat in den för, kommer
en reparatör kontakta Användaren innan övrig reparation sker, för godkännande. Reparatören tillsammans
med Användaren gör en behovsanalys och därmed ger också prisförslag som godkännes innan lagningen.
1.6 Reparationen påbörjas när mobilen anlänt till verkstaden av posten samt efter att en servicekontroll gjorts
av enheten. I vanliga och flesta fall reparerar vi mobilen och sänder enheten inom 48 h (vardagar). I de fall
reparationen kräver att man special beställer delar hos leverantören, för att kunna slutföra reparationen,
kommer mobilen inte kunna återsändas inom 48 h. I dessa fall tar vår tekniker, kontakt med Användaren via
mejl eller telefon, och håller denne uppdaterad om reparationen.
1.7 Fraktalternativet som används är PostNord Servcie point. Som kund kan du följa paketets väg från det att
paketet hämtats upp hos Fix My Phone, till att det når ombudet. Som mottagare får du ett meddelande via
sms, mejl eller i PostNord App när paketet kan hämtas hos det ombud som mottagaren själv valt. Som kund
kan du också i PostNord App välja att paketet levereras som PostNord Parcel Locker. Paket levereras till
någon av de paketboxar som finns tillgängliga och mottagaren väljer själv den paketbox som passar dem
bäst.
1.8 En beställd FIX BOX med tillhörande material, som är skickad till användaren, och som inte hämtas upp inom
angiven tid från postombudet eller PostNord paketbox, och som då riskerar retur till Fix my Phone Sverige
AB, kommer faktureras kunden med en kostnad på trehundratrettionio (339) kronor för boxen och
fraktavgift.
2. FIX BOX
2.1 Det material som Fix My Phone Sverige AB tillhandahåller Användaren i samband med Tjänsten omfattar en
specialanpassad box, och förslutningsbar postkartong. I boxen erhåller Användaren också instruktioner för
användandet av (”FIX BOX”). Boxen är anpassad till mobilen som skickas in till Fix My Phone Sverige AB.
2.2 Om Användaren har förlorat något av det Fix My Phone Sverige AB:s tillhandahållna material ska detta
anmälas via e-post till service@fixmyphone.se. Fix My Phone Sverige AB kommer då att tillhandahålla en ny
FIX BOX med komplett uppsättning av material enligt med de uppgifter som Användaren angav vid den
ursprungliga beställningen. Fix My Phone Sverige AB äger rätt att fakturera en avgift om trehundratrettionio
(339) kronor för att tillhandahålla sådant nytt material.
2.3 Användaren ska alltid kontakta Fix My Phone Sverige per mejl (service@fixmyphone.se) för konsultation om
Användaren misstänker att något material är defekt eller saknas. Om anmälan om defekt eller skadat
material sker inom fjorton (14) dagar från att beställningen, tillhandahåller Fix My Phone Sverige AB en ny
kostnadsfritt FIX BOX. Om sådan anmälan sker senare än inom angivna fjorton (14) dagar förbehåller sig Fix
My Phone Sverige AB rätten att debitera en avgift om trehundratrettionio (339) kronor för det nya
materialet.
2.4 Fix My Phone åtar sig inte under några omständigheter att ansvara för skador som uppstår i samband med
användande av defekt eller på egen hand justerat material. Ansvar för sådana skador åligger alltid
Användaren.
2.5 Om Användare efter beställning av FIX BOX eller i samband med utskick av faktura inte mottagit sin FIX BOX
eller om något av det tillhörande materialet saknas ska Användaren anmäla detta till Fix My Phone Sverige
AB via e-post på service@fixmyphone.se senast inom fjorton (14) dagar efter genomförd beställning. Om
sådan anmälan sker inom angivna fjorton (14) dagar skickas ett nytt FIX BOX utan extra kostnad. Om sådan
anmälan sker senare än inom angivna fjorton (14) dagar äger Fix My Phone Sverige AB rätt att fakturera en
avgift om trehundratrettionio (339) kronor för att skicka ett nytt FIX BOX till Användaren.
3. ANVÄNDARENS ANSVAR OCH ÅTAGANDEN
3.1 Användare åtar sig att försända mobilen i enlighet med de instruktioner som tillhandahålls i samband med
utskick av FIX BOX samt information som ges på www.fixmyphone.se
3.2 Det åligger Användaren att säkerställa att Fix My Phone har korrekt information om Användarens adress. Om
Användare angivit felaktiga adressuppgifter vid beställning, har begärt eftersändning eller har flyttat och
detta resulterar i att FIX BOX returneras till Fix My Phone Sverige AB förbehåller sig Fix My Phone Sverige AB
rätten att fakturera en avgift om trehundratrettionio (339) kronor för att skicka ut FIX BOX till Användaren
igen. Detta gäller oavsett om det är fråga om Användares första FIX BOX, eller ett extra utskick till
Användaren.
3.3 Användare ska vid osäkerhet om hur paketering av mobilen ska ske kontakta Fix My Phone Sverige AB via epost på service@fixmyphone.se varvid Fix My Phone Sverige AB kan ge skriftligt besked till Användaren senast
nästkommande vardag. Sådant besked kan aven innebära att Fix My Phone Sverige AB ger sitt medgivande
till att paketering sker på annat vis än vad som finns angivet i punkt 1.
3.4 Användarens FIX BOX skickas oftast ut nästföljande vardag. Vid hög belastning kan Fix My Phone Sverige AB
avvakta med att skicka ut nya beställningar i upp till 2 arbetsdagar. Om FIX BOX inte dyker upp inom 5 (fem)
dagar ska Användaren meddela detta till Fix My Phone Sverige AB via mejl på service@fixmyphone.se
3.5 Fix My Phone Sverige AB saknar möjlighet att känna till mobilens skick när de skickas in eller hur de behandlas
av Användaren eller under frakten vid retur. Därav utgår ingen ersättning vid repor, vattenskada, eller andra
skönhetsfläckar och skador som Användaren påstår har uppstått under transport eller hos Fix My Phone
Sverige AB.
3.6 Böjda mobiler (ex äldre iPhone modeller) rätas ut till den mån det går, för att kunna placera skärmen
ordentligt. Detta kan resultera i att i limningen av skärmen i framtiden släpper om Användaren inte väljer
att laga baksidan också. Väljer användare att inte laga baksidan också vid böjd baksida, ansvarar Fix my
Phone Sverige AB ej eller ersätter inte Användaren för skador påmobilen som uppkommer genom försök till
reparation
4. FIX MY PHONE SVERIGE AB:S ÅTAGANDEN
4.1 Fix My Phone Sverige AB ska tillhandahålla transportmaterial samt vid senare valfritt tillfälle en professionell
reparation för privatpersoner och företagskunder samt sälja produkter av hög kvalité́.
4.2 Fix My Phone Sverige AB ska säkerställa att Användare tillhandahålls FIX BOX och tillhörande material och
retursedel enligt det antal som angavs beställningen.
4.3 Fix My Phone Sverige AB ska sedvanlige returnera Användares mobilen inom fem (5) arbetsdagar från det att
Fix My Phone Sverige AB mottagit mobilen. Fix My Phone Sverige AB förbehåller sig dock rätten att det i
undantagsfall kan ta längre tid vid högt tryck eller i de fall vi behöver beställa in rätt skärm eller komponent
till mobilen som inte finns på vårt lager. Vissa mobiler kräver dessutom längre undersökningar och tester vid
skador som uppkommit av användaren.
4.4 Fix My Phone Sverige AB ansvarar inte för förseningar som ligger utanför Fix My Phone Sverige AB:s kontroll.
Sådana förseningar kan exempelvis föranledas av, men begränsas inte till, Postens hantering av FIX BOX. De
tider som baseras på de val Användaren gör vid beställning är cirkatider för postgången. Exempelvis anges
1–3 vardagar + ev. helg som normal leveranstid för PostNord Servcie point. Fix My Phone Sverige AB ersätter
eller kompenserar inte Användaren för någon försening i postgången då sådant kan inträffa.
4.5 Fix My Phone Sverige AB ansvarar inte för om Posten/brevbäraren, av vilken anledning det än må vara,
väljer att inte leverera FIX BOX i Användares brevlåda utan i stället aviserar för uthämtning vilket ligger
utanför Fix My Phone Sverige AB:s kontroll. I den händelse att Användare inte hämtar ut sin FIX BOX, varpå
detta returneras till Fix My Phone Sverige AB, äger Fix My Phone Sverige AB rätt att fakturera Användare
med en ny kostnad om trehundratrettionio (339) kronor för att skicka FIX BOX till Användaren igen
5. FIX MY PHONE SVERIGE AB OCH REPARATION AV MOBILER
5.1 Fix My Phone Sverige AB reparationsverkstad/er tillhandahåller reparationer av professionell karaktär och
har gjort detta sedan 2013. Det innebär att vi reparerar mobiler på ett sådant sätt att mobilen till största
möjliga mån repareras till dess ursprungliga form. Alla metoder och komponenter som används för reparation
har noggrant valts ut och görs av erfarna, utbildade och kvalificerade tekniker. Resultatet kan variera från
mobil till mobil beroende på underhåll och ursprungsläget på telefonen. Fix My Phone Sverige AB förbehåller
sig rätten att själva bedöma hur mobilen skall repareras om teknikern inte får kontakt med Användaren
inom rimlig tid. Endast de reparationer som krävs för att mobilen skall vara användbar kommer att repareras
av teknikern, för att mobilen ska kunna returneras på bästa sätt. I de fall då Användaren skickat med
information och specificerat önskemål, kommer dessa att repareras i enlighet med Användarens information
och Fix My Phone Sverige AB standard.
5.2 Fix My Phone Sverige AB erbjuder 3 månaders funktionsgaranti på utbytta delar samt arbete. Garantin gäller
inte om felet uppstår genom handhavandefel från Användarens sida, till exempel tapp-, fukt-, damm-,
klämskada eller böjd ram på enheten. (Fix My Phone deformerar böjda ramar vid reparation, kontrollera
ramen innan betalning. Om ramens skick är dålig, då rekommenderas Användaren att byta ram på enheten)
5.3 Garantin gäller ej om mobilen inte går att testa vid tidpunkten enheten lämnas in till oss, till följd av
urladdat batteri, touch-fel på enhetens skärm eller om enheten är ”död”.
5.4 All data är i regel kvar på enheten efter en reparation men Fix My Phone Sverige AB tar inget ansvar för
förlorade data. Vi rekommenderar att Användaren innan inskickad FIX BOX till oss, säkerhetskopierar
mobilen.
5.5 Fix My Phone Sverige AB ansvarar inte för program- och mjukvara-fel. Det är emellanåt lämpligt att fabriks
återställa enheten efter en reparation, ett batteribyte eller skärombyte.
5.6 Vid en skärmskada/tappskada och i händelse av att en Användaren ber Fix My Phone Sverige AB reparera en
Apple-enhet kan, enheten innan eller under reparationen generera en “Error 53” (touch-id problem).
Användaren är medveten om och samtycker till att Fix My Phone Sverige AB inte tar ansvarar och ger ingen
garanti i händelsen av förekomst av en ”Error 53”.
5.7 Problem med hemknappen. Vi har upptäckt att iPhone 6/6S/7/8 samt alla Plus-modeller kan få problem
med hemknappen efter att den blivit tappad. Du har kanske inte upptäckt det ännu, men efter att ha
demonterat skärmen och tagit bort alla skruvar, för att sen sätta tillbaka dem, fungerar ibland inte sensorn
och elektroniken bakom hemknappen som det skall. Det beror på att den kan ha delat på sig vid fysisk
påverkan och när vi avlägsnar skruvarna blir skadorna synliga. Vi kanske inte kan lösa detta problem, det
kan endast Apple auktoriserade verkstäder göra.
5.8 Baserat på statistiken är risken för att detta problem har uppstått är ca 1–2 enheter på tusen enheter. Om
hemknappen på din iPhone har blivit påverkad, fungerar inte hemknappens funktionalitet efter ett
skärombyte, touch-ID-funktionen slutar att fungera och telefonen kan bli varm. Observera att Fix My Phone
Sverige AB inte tar ansvar för att åtgärda detta problem eftersom vi vet att vi inte var upphov till skadan.
Problemet är relaterat till iPhone 6/6S/7/8. I sådana fall monterar vi tillbaka den ursprungliga skärmen och
hänvisar Användaren till Apple auktoriserad verkstad. Priset hos en Apple auktoriserad verkstad matchar ej
våra priser. Fix My Phone Sverige AB står inte för mellanskillnaden i pris. Vi tar inte ut någon kostnad av
Användaren för arbetet.
5.9 Fix My Phone har ej ansvar om en utbytt eller reparerad del i telefonen slutar fungera till följd av
uppdatering av telefonens mjukvara.
5.10 Garanti lämnas ej på reparationer av vattenskadade enheter, då delar i mjukvara samt hårdvara kan vara
skadade eller kan komma att bli skadade i framtiden.
5.11 Fix My Phone står ej för kostnader för förlorad inkomst på grund av felaktigheter
5.12 Reparationen kan bryta tillverkargarantin på din enhet. Oftast har denna redan gått ut vid
tappskada/vattenskada/tidigare byten av skärm eller batteri.
5.13 För enheter som är vattentäta garanteras inte vattentätheten efter reparationen.
5.14 Reservdelar som inte är original kan komma att användas vid reparationen.
5.15 En serviceavgift på trehundranittionio (399) kronor tas ut då inte telefonen går att laga. En serviceavgift
på trehundranittionio (399) kronor tas ut om felet inte omfattas av garantin, till exempel handhavandefel,
programfel eller fuktskador.
5.16 Fix My Phone Sverige AB erbjuder gratis felsökning om Användaren accepterar kostnadsförslaget. Avböjs
kostnadsförslaget och Användaren vill att vi skicka tillbaka mobilen efter en undersökning så debiteras
Användaren trehundranittionio (399) kronor. Om Användaren i stället väljer att skrota enheten hos Fix My
Phone Sverige AB, så erläggs ingen avgift för undersökningen.
5.17 Om Användaren och teknikern inte kan enas om ett fel ska räknas som en garantireparation eller inte kan
Användaren vända sig till service@fixmyphone.se för en andra bedömning.
5.18 Vid beställning tillkommer en hanteringsavgift om 49 SEK.
6. RETUR AV FEL FÖREMÅL
6.1 Om Användare vid retur av föremål från Fix My Phone Sverige AB av någon anledning skulle återfå fel mobil
eller reparation ska Användaren omedelbart kontakta Fix My Phone Sverige AB via e-post på
service@fixmyphone.se.
6.2 De felaktiga föremålen ska utan dröjsmål, men senast inom tio (10) arbetsdagar returneras till Fix My
Phone Sverige AB genom PostNord Servcie point – försändelse
6.3 Om Användaren inte returnerar sådana felaktigt utskickade föremål senast inom fem (5) arbetsdagar efter
det att kontakt etablerats mellan Fix My Phone Sverige AB och Användaren och ett nytt FIX BOX har skickats
till Användaren äger Fix My Phone Sverige AB rätt att debitera Användaren med belopp motsvarande
nyanskaffningsvärde för föremålen för att ersätta den Användare vars föremål Användaren mottagit.
6.4 Om Användare pådetta vis mottar fel föremål och agerar i enlighet med ovan punkter åtar sig Fix My Phone
Sverige AB att ståför samtliga kostnader för att återsanda föremålen samt för kostnaderna för Användarens
egna föremål. Det vill säga Användaren behöver inte betala för tillhandahållandet av Tjänsten för de egna
föremålen.
7. PRISER
7.1 De priser som gäller för Användare är de som framgår av vid var tid gällande prislista på www.fixmyphone.se.
Det pris som Användare betalar vid ett annat tillfälle kan därmed skilja sig från det pris som gällde vid det
första tillfället.
7.2 Fix My Phone Sverige AB har ett antal rabattkoder som används av olika aktörer och sajter. Detta står helt
utanför Fix My Phone Sverige AB kontroll varför ev. missförstånd, vilseledande marknadsföring och liknande
skall riktas mot sådan aktor och ej Fix My Phone Sverige AB. Detsamma gäller aven för rabattkoder som är
felaktiga eller slutat galla. Exempelvis finns det många sajter som ”jagar rätt” på rabattkoder för att presentera
dessa på sina egna rabatthemsidor. Vad som skrivs och vilken information de tillhandahåller där ska Fix My
Phone Sverige AB ej hållas ansvarig för.
7.3 Om Användare väljer att ångra beställningen och Fix My Phone Sverige AB hunnit skicka material till
Användare, äger Fix My Phone Sverige AB rätt att fakturera Användaren för de kostnader för förstört material
som inte kan återanvända. Om Användaren inte själv bekostar returen av utskickat material äger Fix My Phone
Sverige AB rätten att ta betalt för materialet med trehundratrettionio (339) kronor. Om användaren själv
bekostar returen faktureras Användaren enbart för det material som inte går att återanvända med
tvåhundrafyrtionio (249) kronor. Om Användaren returnerar FIX BOX så att Fix My Phone Sverige AB får ståför
returkostnaden faktureras Användaren trehundratrettionio (339). Retur av tomt outnyttjat FIX BOX ska ske
snarast och senast inom 14 arbetsdagar från det att Användaren mottagit försändelsen. I annat fall utgår
betalning så som om Användaren inte har för avsikt att returnera FIX BOX. Vid ett ångrat produktköp ska
Användaren på samma vis bekosta returen av produkten samt ev. förstört/redan förbrukat
förpackningsembalage.
8. BETALNING OCH FAKTURA
8.1 Fix My Phone Sverige AB äger rätt att skicka faktura via e-post till Användare när beställning av Tjänsten
har genomförts och reparationen av mobilen är genomförd, eller vid tidigare tidpunkt om Användare har
utnyttjat tjänsten innan den har passerat. Samtliga kostnader som enligt Villkoren tillkommer utöver det belopp
Användaren ska betala för Tjänsten kommer att antingen adderas till Användares faktura vid ordinarie
utskickstillfällle eller faktureras separat.
8.2 Betalningsvillkor för faktura är 14 dagar. Fakturan går att förlänga via Qliro mot en tilläggskostnad. Vänligen
besök eller kontakta Qliro.se för mer information.
8.3 Fix My Phone Sverige AB förbehåller sig rätten att överlåta fakturering till tredje part eller sälja faktura till
tredje part. Om Användare inte betalar faktura i enlighet med betalningsvillkoren äger Fix My Phone Sverige
AB eller tredje part som övertagit rätten till fakturan rätt att överlåta fakturan till inkassobolag som därefter
övertar ärendet för vidare handläggning och hantering.
8.4 Om Användare inte betalar faktura i enlighet med betalningsvillkoren och påminnelse därmed skickas
tillkommer en påminnelseavgift i enlighet med vid var tid gällande lag om ersättning för inkassokostnader med
mera Avgift och ränta tillkommer även om Användare fortsatt underlåter att erlägga betalning och ytterligare
påminnelse eller vidare betalningsföreläggande påbörjas.
8.5 När Användare öppnat det e-postutskick innehållande fakturan så anses Användaren tagit emot fakturan.
Om e-postutskicket däremot inte öppnas så skickar Fix My Phone Sverige AB fakturapartner ut fakturan via
vanlig post 2 dagar efter det att e-postfakturan inte har öppnats. I detta fall utgår en faktureringsavgift vilken
framgår av prissidan.
8.6 Fix My Phone Sverige AB returnerar försändelsen enligt samma val som FIX BOX anländer till Fix My Phone
Sverige AB, av användaren.
8.7 PostNord Servcie point levereras inom Sverige levereras inom 1–2 vardagar. Inom Sverige erbjuds ett
fördefinierat leveranstidsfönster där mottagaren inte behöver vara på plats för att kvittera sitt paket.
Mottagaren får en avisering via PostNord App, sms eller mejl och väljer själv leveransdag och tidsintervall. Det
finns också möjlighet för mottagaren att anpassa leveransen efter behov. Till exempel genom att välja personlig
leverans vid dörren eller välja att hämta sitt paket på ett av våra serviceställen istället. Mottagaren kan
uppdatera och lägga till leveransinformation som exempelvis portkod direkt i PostNord App eller på
webbplatsen. Vid hemleverans aviseras mottagaren när paketet är på väg. Paketet går att följa i realtid med
hjälp av karta, beräknat leveransfönster och antal stopp före leveransen.
9. GARANTIÅTAGANDE OCH REKLAMATION
9.1 Fix My Phone Sverige AB tillhandahåller en garanti för att Användaren ska vara nöjd med tillhandahållen
Tjänst eller köp av produkt. Denna garanti innebär att den Tjänst som tillhandahålls ska genomföras på ett
fackmannamässigt och professionellt sätt. Garantin gäller på reparationen och inte övriga delar på mobilen.
Garantin gäller på reparationen eller produkten/enheten som bytts ut och inte på skador som är självförvållat
av Användaren eller av Postnord, garantin gäller inte på batteri, tappskador, vattenskador, fuktskador, damm,
smuts, repor, sprickor och annat som ligger utanför Fix My Phone Sverige AB:s ansvar.
9.2 Den garanti som Fix My Phone Sverige AB tillhandahåller innebär att Användare äger rätt att kostnadsfritt
återsända aktuella föremål varpå Fix My Phone Sverige AB gör om arbetet
9.3 Ovanstående garanti omfattar ej självvållade skador av Användaren. Garantin skall meddelas inom ramen
på 3 månader (90 dagar) efter reparationen och skall meddelas Fix My Phone Sverige AB per mejl
service@fixmyphone.se. Fix My Phone Sverige AB äger rätt att neka reparationen om Fix My Phone Sverige AB
anser att reparationen inte faller inom garantin. Fix My Phone Sverige AB förbehåller sig rätten att inte lämna
någon annan ersättning än krediterad kostnad för nyttjad Tjänst.
9.4 Om Användare är missnöjd med kvaliteten på reparationen eller en produkt ska detta anmälas skriftligen
via e-post till service@fixmyphone.se. Denna anmälan ska innehålla uppgifter om på vilket sätt Användaren
är missnöjd samt med minst en bifogad bild per föremål som påvisar den brist som föranleder Användarens
missnöje.
9.5 Eventuell tvist angående kvalitet på utförd reparation förbehåller sig Fix My Phone Sverige AB rätten att
anlita en utomstående sakkunnig för att bedöma om tillhandahållen reparation överensstämmer med
fackmannamässigt och professionellt utförande i enlighet med hur andra professionella reparatörer skulle
genomfört reparationen. Om denne sakkunnig finner att utförd Tjänst uppfyller dessa krav skall Användaren
stå för kostnaderna enligt gällande priser och avtal som om de aktuella föremålen varit inskickad för.
9.6 Denna garantiförpliktelse ska åberopas senast inom tre (3) månader av Användare som är privatperson.